środa, 6 grudnia 2017

Pytania o Życie

Obchodzony ostatnio Dzień Zaduszny stawia przed człowiekiem pytania o życie przyszłe. Sama niejednokrotnie stawałam w bólu nad grobem kogoś bliskiego pytając: gdzie teraz jesteś, co robisz, czy czujesz? Gdy zmarł mój Teść tych pytań było bardzo dużo…

Czytałam ostatnio książkę „Pytania o życie przyszłe” i przyznaję, że niektóre z odpowiedzi mnie zadziwiły. Autor, ojciec Andre Rodriguez to dominikanin, emerytowany egzorcysta, któremu nieobce są tematy walki duchowej i umierania. Książka napisana jest w formie wywiadu radiowego, który przeprowadziła z zakonnikiem Veronique Alzieu. Pomysł na właśnie taką publikacje powstał po cyklu konferencji na temat umierania wygłoszonych przez dominikanina dla lekarzy, pielęgniarek i osób zajmujących się opieką paliatywną.
Zauważyłem, że gdy konającym mówię na ucho o miłosierdziu Bożym, stopniowo się uspokajają, rytm ich oddechu staje się wolniejszy, staje się normalny. Utwierdza mnie to w przekonaniu, że to, co ich nęka, ma charakter duchowy. Umieranie zawsze ma wymiar duchowy. (str.21)
W tej niewielkiej publikacji można znaleźć bardzo wiele słów o przeżywaniu śmierci (jej wypieraniu i oswajaniu), o lęku przed nią i o tym, że śmierć nie jest końcem. Wiele pytań o piekło, niebo, czyściec – na wszystkie ojciec udziela prostych i jasnych odpowiedzi, które budzą nadzieję i wiarę w to, że śmierć nie jest końcem niczego.

Mnie uderzyły słowa dotyczące zbawienia i tego, że już dziś moja dusza żyje albo w świetle Miłości i raju albo potępienia.
Zmartwychwstanie jest procesem, podczas którego człowiek z pomocą Ducha Świętego wzrasta duchowo, aby stać się podobnym do Boga. To, co uda nam się wypracować w sobie na tym świecie, to zaczątek tego, kim będziemy po przejściu do wieczności. (str.65)
Autor niezwykle prosto opowiada również o aniołach. Z zadziwieniem stwierdziłam, że jest to dla mnie nowa, odkrywcza wiedza. Zwyczajnie nie zastanawiałam się kim są anioły, dlaczego mają swoje imiona i po co nam ich pomoc. Podobnie było z rozważaniami o tym czy w niebie pozostaniemy cieleśni i jak już dziś zacząć żyć, by kiedyś móc umrzeć godnie.


Tematyka zdaje się być smutna, wręcz odstraszająca. Nic bardziej mylnego! Opowieści o. Ange Rodriguez są pełne nadziei i wiary. Mimo, że oparte na teologii katolickiej, są przedstawione w bardzo jasny i przystępny sposób. Warto po nie sięgać by nie uciekać przed tym co i tak jest nieuniknione…


Dziękuję Wydawnictwu Promic za egzemplarz recenzencki!

Tytuł: „Pytania o życie przyszłe”
Autor: Ange Rodriguez
Wydawnictwo: Promic
Liczba stron: 96
Cena: 17,90 zł

Widziałeś już wyprzedaż Wydawnictwa Promic? Końcówki serii w bardzo atrakcyjnych cenach – polecam! TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co czujesz...