sobota, 10 lutego 2018

Poszukując wolności

Będąc matką staram się wychowywać moich synów tak, by w życiu się nie pogubili. Historia, którą poznałam pokazuje jednak, że to czasem zbyt mało by uchronić własne dziecko. Zbyt mało, bo nasze wysiłki kończą się tam, gdzie zaczyna wolna wola – wolność dziecka.

„Dziewczyna z piosenki” to autobiograficzna opowieść Chrissy Cymbala Toledo. Jako córka pastora i dyrygentki pracującej wraz z mężem wiodła spokojne, szczęśliwe życie. Widziała wiele ludzkiego bólu, z którym stykał się jej ojciec. Mimo to sama żyła w spokojnym, bezpiecznym domu otoczona troską i miłością.

Bohaterka opowiada o swoim życiu od najmłodszych lat i pokazuje jak wraz z okresem dojrzewania zaczęła coraz bardziej zajmować się modą, przesadnie dbać o swój wygląd i nienaganny wizerunek – wszystko po to, by się podobać innym.
Gdy przebywałam w towarzystwie przyjaciół – chciałam wypaść jak najlepiej. Musiałam także być przygotowana, by idealnie się prezentować, gdybym czasem poczuła na sobie spojrzenie jakiegoś chłopaka. A jednak wewnętrzny głos nieustannie zadręczał mnie krytyką, szepcząc: „Mogłoby być jeszcze lepiej”. (str.70)
Z czasem dziewczyna poznaje Jaye’a, który staje się jej miłością, obsesją, kochankiem. Dla niego utożsamia się z kobietą z piosenki, którą ten uwielbia. Porzucając wszelkie ideały i zaprzeczając dotychczasowym wartościom zatraca się coraz bardziej. Dochodzi do tego, że okłamuje i okrada niczemu nieświadomych rodziców. Uzależnia się od akceptacji i zainteresowania chłopaka, który ciągnie ją w dół. Co musi się stać by wróciła do rodziny, która zmuszona była zerwać z nią kontakt? Czy dziecko stanie się kartą przetargową w relacji z chłopakiem i rodzicami?

Chrissy straciła wszystko. Kilkakrotnie myślała o samobójstwie. Została jej tylko mała córeczka i Bóg. To On wyciąga ją z tego co sama zniszczyła. Jak? Co działo się z nią później? Czy odzyskała zaufanie rodziny, wiarę i poczucie samoakceptacji? Zapraszam do lektury!

Historia Chrissy przypomniała mi losy bliskiej mi kobiety. Momentami czytałam książkę z ciężkim sercem – jak można popełniać błąd za błędem i niszczyć tak wspaniałe relacje? Kolejne stopnie staczania się bohaterki poruszały mocno moje serce – musiała przejść przez życiowe piekło, by dostrzec jak wiele straciła i jak bardzo jest kochana.

Ta opowieść uderzyła mnie też jednym – siłą modlitwy! Z przejęciem czytałam o tym jak pastor modlił się ze łzami o powrót córki. Z bólem patrzyłam na matkę dziewczyny, która musiała się od niej odciąć by móc jej pomóc. Ze wzruszeniem poznałam historię tego, jak mocno Bóg wkraczał w jej życie i prostował to co wydawało się nie do naprawienia.

Książkę polecam wszystkim tym, którzy nie potrafią się modlić i odnaleźć drogi w życiu. Wszystkim tym, którzy w jakiś sposób czują się zagubieni. Historia ta mocno odwołuje się do wiary – mimo to polecam ją również osobom, które od Boga są oddalone – choćby po to by zobaczyć jak bardzo przewrotne bywa ludzkie serce, czego mocno dowodzi ta historia.

Dziękuję Wydawnictwu Dreams za wędrówkę w serce Chrissy – zostanie ona we mnie na długo.

Tytuł: „Dziewczyna z piosenki”
Autor: Chrissy Cymbala Toledo
Wydawnictwo: Dreams
Liczba stron: 288
Cena: 39,90 zł

Link do książki na stronie Wydawnictwa TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co czujesz...