niedziela, 8 kwietnia 2018

Uwolniona!

„Uwolniona przez wiarę. Jak odrzucić siedem kłamstw, które wmawiają sobie kobiety” – tytuł, którego pierwsza część pobudziła moją nadzieję – uwolniona…. Piękna, ciepła, otulająca zmysły okładka – Wydawnictwo eSPe przekonało mnie już na starcie…



Później jednak zrobiło się trochę „pod górkę”. Wiedziałam, że ostatnio z wielu względów jest mi ciężko. Czułam się zwyczajnie źle z samą sobą. A tu kolejna książka zdzierająca ze mnie złudne myślenie – że wszystko zrobi się samo, że to co trudne samo kiedyś minie. Kolejne strony, to kolejne odkrycie i odzyskiwanie kontroli nad sobą – teraz w strefie umysłu, mam nadzieję, że niebawem dojdzie też do serca.

I słowa, które wręcz do mnie krzyczały:
Niestety, jeśli całe życie starasz się ukrywać swe słabości przed znajomymi, rodziną i przyjaciółmi, to uczysz się też ukrywać je przed Bogiem. Tylko Bóg potrafi tchnąć siłę w twoje słabości. Gdy stają się one źródłem niepewności i wstydu, ta siła jest stłamszona. Str.50
I wiele innych trudnych prawd, które dotykały mnie do głębi.

Saundra Dalton-Smith napisała małe kompendium wiedzy o sercach kobiet – nawet jeśli nie każdej, to większości, które znam. Z zawodu jest lekarzem, opowiada historie pacjentek, które spotkała w swoim gabinecie. Bardzo zaskakiwały mnie opowieści o tym jak podchodziła do tych, które przychodziły po pigułki – dostawały jednak materiał i wskazówki do długotrwałych zmian w myśleniu, patrzeniu na siebie i innych. To wszystko dotykało również ich duszy – lekarka powoływała się na swoje życie z Jezusem.

Zaczyna od historii Cameron – osoby bliskiej załamania, której udało się stać wolną kobietą. Książka kończy się Credo wolnej kobiety i przewodnikiem do pracy w grupie (podano pytania na 8 tygodni pracy). A środek?

Jakie kłamstwa stara się złamać w naszym życiu autorka?
Na stronie Wydawnictwa czytamy:
Poznaj prawdę o siedmiu kłamstwach, które niszczą Twoje życie, i zastosuj skuteczną kurację dla swojej udręczonej duszy.
Pozwoli Ci ona:
  1. czerpać zadowolenie z bycia po prostu znakomitą, a nie doskonałą;
  2. uwolnić się od zazdrości, by móc poczuć się kimś naprawdę wyjątkowym;
  3. zaakceptować siebie, rozsądnie dbając o swoje ciało;
  4. zorganizować codzienność tak, by znaleźć w niej czas dla samej siebie;
  5. bez lęku podchodzić do tego, co zdarza się nagle i niespodziewanie;
  6. poradzić sobie z trudnymi emocjami;
  7. uwierzyć w to, że szczęście Bóg daje Ci za darmo!
Co to oznacza dla mnie? Lektura odkrywała przede mną, że…

Znakomita, a nie doskonała – uczy mnie nie porównywać się z innymi.
Jestem wyjątkowa, nie muszę zazdrościć innym ich osiągnięć.
Uczę się akceptacji siebie, dbając o dietę i ruch – nie po to by być doskonałą, ale by się nie zaniedbać.
Uczę się równowagi – by odnajdywać czas dla siebie, choćby to miało być 3 razy po 5 minut w ciągu dnia, jak proponuje autorka.
Uczę się oddawać stery, gdy ktoś burzy mój uporządkowany plan dnia – nie chcę stracić tyle, co bohaterka tego rozdziału!
Nie jestem wariatką! Moje emocje mają prawo być jakie są. Uczę się otwierać przed drugim człowiekiem i mówić mu o sobie.
Narzuciłam na siebie wiele więzów, Bóg chce je rozwiązać i dać mi coś, o czym nie śmiem marzyć…
To, co dzieje się z twoim życiem, to bezpośredni rezultat tego, co dzieje się w twoim sercu. Niedziałające obszary wrócą do życia, gdy zasilisz je Bożą mocą. Otwórz swoje serce przed Bogiem i pozwól rozkwitnąć wiośnie nadziei. Pozwól przeniknąć Bogu głęboko w twoje od dawna skażone wnętrze. Wyznacz sobie czas na oczyszczenie. Wchłoń strumień Jego obietnic w arterie swojego życia. Zaakceptuj Jego bezwarunkową, bezgraniczną i nieokiełznaną miłość do ciebie i twojego szeroko otwartego serca. Str. 223
Czy polecam tę książkę? Zdecydowanie tak! Wydaje się nie być niczym nowym, wielce odkrywczym. A jednak! Sposób pisania autorki sprawił, że sama czułam się jej pacjentką, trochę poprowadzoną za rękę ku większej świadomości, wolności i odnowieniu – psychiki, ducha i ciała.
Dziękuję Wydawnictwu eSPe za lekturę!

Tytuł: „Uwolniona przez wiarę. Jak odrzucić siedem kłamstw, które wmawiają sobie kobiety”
Autor: Saundra Dalton-Smith

Wydawnictwo: eSPe
Liczba stron: 248
Cena: 27,90 zł


Baner jest własnością Wydawnictwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co czujesz...