czwartek, 14 stycznia 2016

Odpocząć by żyć

Potrafisz odpoczywać? Kiedy ostatni raz odpocząłeś tak, że mogłeś góry przenosić? Tak, udało się? Wow! Powiedz mi jak ci się to udało – bo ja nie potrafię.

Człowiekowi do życia potrzebny jest tlen. Ten mam. Potrzebny jest sen. Tego nie mam (dziś mój Słodziak powitał dzień o 4.20…). Potrzebny jest pokarm. Mam, nawet w nadmiarze. Potrzebny jest odpoczynek. Hmmmm… A cóż to takiego?

Jakiś czas temu chciałam poruszyć temat odpoczywania – tak ważny i tak trudny dla mnie. Gdyby nie mój spowiednik, pewnie bym się nawet nie zastanowiła nad tym, że spora część moich problemów bierze się stąd, że odpoczywać nie potrafię. Nigdy nie potrafiłam – macierzyństwo wcale tutaj nic nie zmieniło, wydobyło tylko problem na powierzchnię.

Pasja? Odłożona została na boczne tory – przecież zawsze znajdzie się wymówka by nie dbać wystarczająco o swój rozwój, prawda? Zawsze znajdzie się coś PILNEGO i WAŻNEGO. Coś co nie pozwoli nam się zatrzymać i zająć sobą. Dostałam niedawno „Kwadrans Uważności” (Wojciech Werhun SJ, Wydawnictwo WAM). Radość była duża, entuzjazm ogromny. I poległam – na pierwszym ćwiczeniu. Dlaczego? Bo mój kwadrans skupienia się na ćwiczeniu trwał w rzeczywistości jedną trzecią tego czasu – resztę zajęła pogoń myśli nad tym co jeszcze jest do zrobienia na dziś. Mój mózg, ciało, duch – cała ja – nie potrafił przełączyć się na tryb spokojny, tryb wyciszenia. To przecież wydaje się takie łatwe, a jednak. I znów mogę powtórzyć - macierzyństwo wcale tutaj nic nie zmieniło, wydobyło tylko problem na powierzchnię.

Przeczytałam dziś artykuł Zuzy Kołacz, jak zawsze trafiła w sedno! Polecam przeczytać, szczególnie matkom http://www.deon.pl/inteligentne-zycie/wychowanie-dziecka/art,780,jak-odpoczywac-majac-male-dzieci.html.

Nie, nie gonię za pieniądzem. Nie gonię za sławą. Moja pasja nie potrzebuje 20 godzin z mojej 24 godzinnej doby. A mimo to biegnę. Wciąż na najwyższych obrotach – nie mogąc zwolnić i pozwolić sobie na usłyszenie siebie. Bo co jeśli usłyszę coś co mój bieg zatrzyma?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co czujesz...