środa, 12 września 2018

„Niezapomniane wrażenie” powieść z Bogiem w tle

Niezapomniane wrażenie to idealny tytuł dla powieści, która trafiła ostatnio w moje dłonie…

Wydawnictwo Dreams  dało mi ogromną dawkę emocji i możliwość wyruszenia w zaskakującą podróż razem z bohaterami stworzonymi przez Tamere Alexander.

Patrząc na tę powieść całościowo można by stwierdzić, że jest historią trzech osób, choć tak naprawdę pojawia się ich w książce dużo więcej.

Claire Laurent, kobieta, którą ojciec zmusza do fałszowania obrazów – najpierw pod pretekstem zarobienia na leczenie matki dziewczyny, później utrzymania. Mimo, że robi to wbrew sobie, jej przeszłość będzie powracać z bólem, wyrzutami sumienia i lękiem o przyszłość.

W pewnym momencie dziewczyna ucieka (czytałam tę część opowieści prawie na bezdechu!). Śpiąc w kościele poznaje przystojnego prawnika Suttona Monroego. Kto spodziewa się tutaj szybkiego romansu albo akcji grozy – zawiedzie się. Co ich połączy i dlaczego przeszłość dziewczyny sprawi, że ich relacja będzie naznaczona bólem?

Poznajemy też Adelicię Acklen, która wbrew oczekiwaniom Suttona daje bezdomnej dziewczynie pracę. To bardzo barwna i ciekawa postać, która ciągle mnie zaskakiwała. Kobieta, która opływa w luksusach, a jest na swój sposób biedna i bardzo pokrzywdzona przez los.

Historia z pozoru wydaje się błaha, ale taka nie jest. Akcja dzieje się w historycznej rezydencji Belmont, która wpływa na wszystkich bohaterów w niezwykły sposób.

Fabuła tej powieści była dla mnie zaskakująca. Autorka tak wykreowała bohaterów, że nie do końca wiedziałam czego można się po nich spodziewać. Opowieść trzymała w ciągłym napięciu i prawie 600 stron powieści pochłonęłam w kilka krótkich wieczorów.

Jedyną rzeczą, która była dla mnie trudna podczas lektury były zwroty grzecznościowe, których używali bohaterowie. Akcja dzieję się prawie 200 lat temu, w ówczesnych czasach obowiązywały konwenanse, z którymi nie stykam się na co dzień. Autorka wspaniale oddała to w języku jakim posługują się bohaterowie, choć przyznaję, że na początku musiałam mocno się do tego przyzwyczaić.

Niezapomniane wrażenie to opowieść, która wciąga i pobudza. Daje pole do refleksji, a odniesienia do Boga – spojrzenie na siebie przez pryzmat wiary i słów Biblii.

Mnie ta opowieść przekonała, polecam ją każdemu, kto lubi być zaskakiwany. To kawałek dobrej, wartościowej lektury – bez zbędnego patosu traktującej o wielkich ludzkich tragediach i moralnych dylematach z dużą domieszką historii, sztuki i piękna. Jest to pierwszy tom z serii Rezydencja Belmont – mam wielką ochotę przeczytać kolejne!

Dziękuję Wydawnictwu Dreams za lekturę!
Tytuł Niezapomniane wrażenie
Autor Tamera Alexander
Ilość stron 576
Wydawnictwo Dreams

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co czujesz...