czwartek, 23 sierpnia 2018

„Przedziwny sekret Różańca Świętego” recenzja

Znasz modlitwę różańcową? Jeśli odpowiedziałeś „tak” – czy znasz jej źródło, historię? Przyznam, że ja o Różańcu nigdy nie wiedziałam zbyt wiele. Moja wiedza kończyła się na poznaniu tajemnic i podstawowej techniki odmawiania tej modlitwy. Nigdy jednak nie czułam się bardzo do niej zachęcona. Aż do pewnego czasu…

Wydawnictwo PROMIC wydało niedawno dzieło, które zaliczane jest do klasyki literatury religijnej. Święty Ludwik Maria Grignion de Montfort żył w VII wieku (1673-1716), jego słowa stały się jednak dla mnie bardzo aktualne!




Przedziwny sekret Różańca Świętego jest dziełem niepozornym. Kto chciałby czytać świętego sprzed przeszło trzystu lat? Co on może dziś nam powiedzieć? Okazuje się, że bardzo wiele…
Bogu podoba się nie tyle długość, ile żarliwość modlitwy – i taka modlitwa zjednuje Jego serce. Jedno Zdrowaś Mario dobrze odmówione ma znacznie większą zasługę niż sto pięćdziesiąt odmówionych źle. Niemal wszyscy katolicy odmawiają Różaniec, jego część lub przynajmniej kilka dziesiątków Zdrowaś Maryjo. Czemu więc tak mało jest katolików, którzy poprawiają się ze swoich grzechów i postępują w cnocie? Jest tak właśnie dlatego, że nie odmawiają tych modlitw, jak należy. Str. 163
Mam wrażenie, że dziś sporej części katolików Różaniec kojarzy się z dwiema sytuacjami – z zadaną w konfesjonale pokutą, bądź z modlitwą przed mszą pogrzebową. Ilu znasz katolików odmawiających Różaniec? Ja niewielu… Sama do niedawna miałam z tą modlitwą duży problem.
Nie rozumiałam tej modlitwy. Powtarzanie tych samych słów nużyło, a w głowie krzyczało „bez sensu!”. Nie znałam sekretu… Dziś, po lekturze Przedziwnego sekretu Różańca Świętego czuję potrzebę tej modlitwy i modlę się codziennie dziesiątkiem za pewnego kapłana. Nie było to nagłe olśnienie, ale moje serce po lekturze tej książki zaczęło pragnąć więcej…

O czym mówi święty, że zdołał mnie przekonać? 

Mimo, że żył wieki temu, książeczkę czytało mi się dobrze – nie jest napisana zawiłym i niezrozumiałym językiem, wręcz przeciwnie. Mój egzemplarz dorobił się wielu zakładek i słów, do których często wracam…

Na czym polega ta modlitwa i skąd pomysł na powtarzanie tych samych słów? Jak ją prawidłowo odmawiać? Autor pokazuje nie tylko jak poprawnie modlić się na Różańcu, ale udowadnia, że ma to głęboki sens duchowy.

Opisuje wiele cudów, których był świadkiem, a wydarzyły się dzięki tej modlitwie. Nie stawia tu jednak Maryi na miejscu Boga – pokazuje dokładnie jak przez rozważanie tajemnic Różańca można poznać życie i działalność Jezusa, a tym samym coraz bardziej się do Niego upodabniać i wzrastać w chrześcijaństwie.

Autor przestrzega przed czymś, co mnie zdarza się bardzo często – odmawianie Różańca niedbale i porzucanie tej modlitwy pod błahym pretekstem. Przyznaję, że po lekturze zaczyna się to we mnie zmieniać… Pragnienie modlitwy jest większe niż chęć rezygnacji z niej.

Opowieści z życia św. Dominika i wiele przytaczanych historii z życia osób, które poznawały Różaniec dodaje publikacji niesamowitej głębi i zarazem pokazuje, że to, o czym mówi święty przekłada się na zwykłe, codzienne życie chrześcijańskie.

Jeśli nie rozumiesz skąd w Kościele Katolickim wzięła się modlitwa różańcowa, bądź nie potrafisz się do niej przekonać – zajrzyj do tej publikacji. Być może pociągnie twoje serce równie mocno jak moje.

Dziękuję Wydawnictwu PROMIC za egzemplarz książki.
Tytuł Przedziwny sekret Różańca Świętego
Autor Święty Ludwik Maria Grignion de Montfort
Liczba stron 288
Wydawnictwo PROMIC
Książkę można nabyć na stronie wydawnictwo.pl w cenie 22, 90 zł.
Pierwsze zdjęcie (u góry) należy do Wydawnictwa PROMIC, pozostałe są mojego autorstwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co czujesz...