środa, 20 lutego 2019

„Wiara, Nadzieja, Miłość” Monika Jagodzińska

Wiara, Nadzieja, Miłość Moniki Jagodzińskiej to krótka i bardzo prosta opowieść, choć z głębokim i mocnym przesłaniem.

Monika Jagodzińska jest młodym, choć jak na swoje 21 lat, doświadczonym twórcą. Spodziewałam się, że lektura może mnie nie porwać, nie zaskoczyć. Patrząc na wiek autorki nie miałam wielkich oczekiwań, zostałam jednak bardzo mile zaskoczona. Kreacja głównej bohaterki i sposób w jaki ją poznałam uważam za skonstruowany po mistrzowsku!



Książka wciąga od pierwszych zdań. Zgrabnie zbudowana fabuła, nienużące i trafne opisy, które sprawiły, że czułam się częścią wydarzeń. A przy tym opowieść o głównej bohaterce, której historia sprawia, że chce się ją poznać do końca.

Diana, główna bohaterka, która ma ogromne problemy z samoakceptacją, wyrażaniem siebie, z kontaktami w grupie. Wie, że jej wygląd jest źródłem szyderstw i docinek, a nowy chłopak w klasie rani ją jeszcze bardziej niż zdarzało się to dotychczas.

Kolejne zranienia, zagubienie, wewnętrzna pustka. Dziewczyna pragnie się zmienić. Nie wie jednak, że droga jej przemiany prowadzi do śmierci…

Anoreksja, później bulimia. Gdzieś w międzyczasie strata najbliższej przyjaciółki, która ginie w tragicznych okolicznościach.

Czy bohaterka znajdzie w końcu spokój i szczęście?

Nie jest to dla mnie najlepsza lektura ostatnich dni, ale wciąga. Historia, jak dla mnie, zakończyła się trochę nad wyraz optymistycznie, choć nie zaprzeczam, że w rzeczywistości mogą wydarzać się historie podobne. Napisana jest bardzo przystępnym językiem – już młodsi odbiorcy spokojnie się w niej odnajdą (nastolatkowie z pewnością się nie zawiodą!).

Warto po tę lekturę sięgnąć – skłania do refleksji nad wartościami, które kierują życiem. Pokazuje życie nastolatek, które często borykają się z rzeczywistością, której same nie są w stanie udźwignąć. Uczy akceptacji, patrzenia oczami innych. Pokazuje wartość przyjaźni, walki o siebie i dobro jakie może płynąć z terapii.

Lektura jest krótka, ale bardzo bogata w treść. Prosta okładka dopełnia całości odbioru – prostota nie oznacza w tym przypadku bylejakości, wręcz przeciwnie!

Polecam tę opowieść nie tylko rodzicom, których pociechy nie potrafią odnaleźć się w środowisku rówieśniczym, ale również tym młodym – być może wleje w nich odrobinę wiary, nadziei i miłości. Książka jest bardzo prosta i w tej prostocie trafia prosto w serce. Polecam!

Dziękuję Autorce za egzemplarz książki do recenzji!

Tytuł Wiara, Nadzieja, Miłość
Autor Monika Jagodzińska
Liczba stron 120
Wydawnictwo Psychoskok
Do nabycia m.in. w salonach EMPIK.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co czujesz...