piątek, 31 maja 2019

„Nauczmy się żyć razem. Pierwsze kroki w małżeństwie” Giovanna Fumagalli, Davide Biollo

Na rynku wydawniczym można znaleźć wiele pozycji dotyczących relacji, małżeństwa, rozwoju.
Mam jednak wrażenie, że mało jest tych, w których przeczytamy szczerze o trudnościach, codzienności, trwaniu przy drugim pomimo…

Wychodząc za mąż miałam wyobrażenia, które często okazywały się mrzonką. Zdarzały się sytuacje, które mnie raniły (i nie wiedziałam dlaczego tak się dzieje), które były trudne i bolesne.



Wydawnictwo W drodze oferuje pozycję trochę inną niż wszystkie. Wydaną niepozornie, choć treść zdecydowanie nie należy do łatwych i cukierkowych. Nie jest też czymś, co wprowadzi zamęt i rezygnację – w moim odczuciu da raczej pole do głębszej refleksji i zmiany.

Nauczmy się żyć razem. Pierwsze kroki w małżeństwie to 15 dziedzin małżeńskiej codzienności.



Na każdą z nich składa się fragment Pisma Świętego, krótka refleksja autorów, pytania do rozważenia i propozycja modlitwy.Wszystko bardzo spójne, głębokie, dające pole do refleksji nie tylko nad małżeństwem jako takim, ale również nad swoimi motywacjami, reakcjami czy pragnieniami.


 

Rozważania dotyczące każdego z tematów są bardzo krótkie. To tak jakby porównać pocztówkę do listu – tutaj dostajemy małą inspirację, która zdecydowanie nie wyczerpuje tematu. Może jednak być zapalnikiem do głębszej rozmowy czy refleksji.

Publikacja jest idealnym pomysłem na prezent dla nowożeńców.

Osobiście też wiele z niej wyniosłam – mimo kilkuletniego stażu małżeńskiego. Warto by sięgnęli po nią oboje małżonkowie, wtedy lektura będzie miała sens i głębszy cel. Polecam jako motywator do rozmów i trwania na głębszym poziomie niż daje nam zabiegana codzienność.

Dziękuję Wydawnictwu W drodze za pięknie wydaną lekturę!



Tytuł Nauczmy się żyć razem. Pierwsze kroki w małżeństwie
Autorzy Giovanna Fumagalli, Davide Biollo
Liczba stron 136
Wydawnictwo W drodze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co czujesz...